reklama

„Už mi zostáva len robiť prostitútku...“, alebo obyčajná práca, ktorá vám zmení život.

Ráchel mala sotva 24 rokov. Prišla s tromi malými deťmi z ktorých najmenšie ešte kojila. Jej manžel sedí vo väzení. Ako taxikár na motorke zabil chodca prebiehajúceho cez cestu a tak čaká na súd a výkon trestu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (110)

„Ostala som sama s troma malými deťmi a snažíme sa spolu prežiť,“ hovorí Ráchel. Od štátu nedostane žiadne rodinne prídavky, žiadne sociálne dávky, žiadnu podporu v nezamestnanosti. V Keni to jednoducho neexistuje! „Za plechovú búdu v ktorej bývame potrebujem zaplatiť každý mesiac 3000 kenských šilingov (cca 30 eur). Nezaplatila som už niekoľko mesiacov, lebo nemám z čoho, ledva prežijeme. Majiteľ nám búdu zamkol a zostali sme na ulici. Prespali sme provizórne u susedov natlačení ôsmy v jednej malej miestnosti. Snažím sa nájsť si prácu, ale je to nesmierne ťažké. Niekedy sa mi podarí oprať niekomu veci, ale to dostanem tak na chleba, aby sme prežili... Do toho mi ochorel môj najmladší syn a z nemocnice ma poslali domov. Povedali mi, že kým neprinesiem peniaze, tak ho neošetria...“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po lícach sa jej kotúľajú veľké slzy a len ťažko pokračuje: “Nenávidím deň, keď som sa narodila chudobná, lebo musím celý život trpieť...! Father, ak mi ty nepomôžeš, už mi ostáva iba robiť prostitútku...!! Bola som za kamarátkami zobrať o pomoc a vieš čo mi povedali, že nie som ešte stará, aby som to nemohla robiť...! Ale ja som matka, ja toto robiť nebudem... Rozumieš?!“

Rozumel som..., rozumel a veľmi dobre... Ráchel nebola s týmito problémami prvá. Takýchto slobodných mamičiek s podobnými problémami sú v Keni tisíce...

Ak by tieto ženy mali prácu, veľa veci by sa v ich živote zmenilo... Žiaľ, to čo veľmi chýba sú pracovné príležitosti. Afrika potrebuje ako soľ čestných podnikateľov!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Napriek nie malým problémom, ktoré treba prekonať je možné podnikať aj na tomto chudobnom kontinente. Príkladov by sa dalo nájsť viacero. Ponúkam aspoň tieto dva. Príklad rodiny Newmanovcov z Anglicka a príklad nadácie Integra zo Slovenska.

„Kazuri“ (vo Swahilčine to znamená malé a krásne) je konkrétnou odpoveďou rodiny „Newmanovcov“ na podobne osudy slobodných matiek ako je Ráchel. V roku 1975 rozbehli s pár slobodnými matkami výrobu keramických goraliek a predmetov. Dnes firma zamestnáva okolo 350 takýchto žien, ktoré sa vďaka práci môžu v živote postaviť na vlastné nohy a ich deti chodiť do školy. Firma je zaradená do World Faire Trade Organisation (WFTO) a vyváža svoje výrobky do viac ako 20-tich krajín sveta.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

http://www.kazuri.com/pc/about.html

Husársky kúsok sa podaril aj nadácii Integra, ktorá s pomocou oficiálnej Slovenskej rozvojovej pomoci - Slovakaid rozbehla projekt v Nairobi pre cca 300 chudobných žien zo slumu. Jedna sa o fabriku na spracovanie makadamových a kešu orieškov, ktoré sa následne vyvážajú do Európy a Severnej Ameriky. Okrem tristo zamestnaných žien projekt zabezpečuje stabilný príjem viac ako 1500 farmárom s ktorými úzko spolupracuje. Firma je tiež zaradená do svetovej organizácie Fair Trade.

http://www.dobrenoviny.sk/c/45423/ocenenie-via-bona-slovakia-pre-makadamove-oriesky-v-afrike

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tieto príklady dokumentujú, ako dokáže „obyčajná“ práca úplne zmeniť smerovanie človeka a jeho osud. Ak by Ráchel túto prácu mala, jej osud by sa uberal úplne iným smerom.

Ako je možné s trochou tvorivosti a odvahy zmeniť osudy stovkám, či dokonca tisíckam ľudí...

Peter Kuchár

Peter Kuchár

Bloger 
  • Počet článkov:  86
  •  | 
  • Páči sa:  51x

Katolický kňaz sdb„V každom človeku je hlboká priepasť, ktorú môže napĺniť len Boh..." Blaise Pascal Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu