reklama

Ako nám majster sveta v maratóne Dennis Kimetto chcel darovať kozy...

Jeden deň ma zastaví náš vrátnik a hovorí mi, že za ním boli dvaja atléti, ktorí chcú darovať našim deťom z ulice dve kozy. V duchu som sa zasmial...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Tento sľub som bral jedným uchom dnu a druhým von, lebo takýchto sľubov tu už bolo.

Tento krát sa však skutočne udialo, aj keď to trvalo niekoľko týždňov. Ale v Afrike čas neexistuje...

Jeden deň zastavil pred našim centrom pre deti z ulice starší ojazdený Passat a vystúpili z neho dvaja mladí muži. Vyzerali atleticky, ale aj dosť bojazlivo a placho. Po tom čo sme sa zoznámili, som ešte netušil koho mám pred sebou. Meno Dennis Kimetto mi nič nehovorilo, aj keď by malo...!

Keď sme sa dostali k veci, potvrdili mi, že majú záujem darovať nášmu centru dva kozy. Že aj oni vyrástli v chudobe a teraz, keď dosiahli úspech sa chcú podeliť s chudobnými.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Koza je v Keni veľmi vážene zviera. Kto má väčšie stádo kôz je niekto! Koza je bežným platidlom a pečené kozie mäso vyhľadávanou pochúťkou. Ak vám chce niekto darovať kozy, ide o veľkú poctu...

Bolo tesne pred prázdninami a tak sme od kôz upustili, lebo už by sme ich nestihli spracovať. Dvaja skromní a plachí atléti sa nakoniec dohodli, že nám darujú hotovosť. Tak sa aj stalo a my sme mohli pripraviť dobru rozlúčkovú večeru pre cca 70 deti. Bolo to radosti...!

Z nášho neskoršieho dialógu s atlétmi postupne vyšlo najavo s kým mám tú česť. Dennis Kimetto, patrí medzi absolútnu svetovú špičku vo vytrvalostných behoch. V roku 2013 vyhral maratóny V Tokiu a Chicagu v nových traťových rekordoch. Minulý rok vyhral maratón v Berlíne, kde zabehol nový svetový rekord (2:02:57) a ako prvý muž v dejinách sa dostal pod dve hodiny tri minúty.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

https://www.youtube.com/watch?v=WI5LxRHZDG0&feature=player_detailpage#t=27

To druhé meno si už žiaľ nepamätám, ale obaja pretekali aj na Slovensku a vyhrali u nás niekoľko vytrvalostných pretekov. Spomenuli mi viacero slovenských miest, ktoré dobre poznali.

Hovorím si - Bože, aké milé prekvapenie...! Vďaka ti za týchto ľudí! Bolo to ako balzam na moju dušu. Nejednalo sa o vysokú sumu peňazí, ale o morálnu satisfakciu, že v tom nie ste sám... Keňania sú totižto presvedčení, že všetci bieli sú bohatí a na všetko majú dosť peňazí...

Peter Kuchár

Peter Kuchár

Bloger 
  • Počet článkov:  86
  •  | 
  • Páči sa:  50x

Katolický kňaz sdb„V každom človeku je hlboká priepasť, ktorú môže napĺniť len Boh..." Blaise Pascal Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu