reklama

Operná speváčka medzi utečencami.

Aiko pochádza z Japonska. Vyštudovala operný spev v Európe. Ako nádejná operná hviezda nezačala naháňať kariéru, peniaze a popularitu, ale veľmi prekvapivo uprednostnila misiu medzi utečencami. Skôr ako začala pre svoju mierovú misiu pracovať, stihla ešte zorganizovať niekoľko koncertov pre podporu utečencom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Hlavná ulica utečeneckého tábora v Kakume.
Hlavná ulica utečeneckého tábora v Kakume. 

Ako kňaza ma prekvapilo a zároveň potešilo, keď som sa dozvedel, že je katolíčka. Aj keď ako sama hovorí, nie dobra katolíčka. Bol som však milo prekvapený z tejto kombinácie, lebo nájsť Japonca katolíka, je ako nájsť ihlu v kope sena. V Japonsku je len necelé pol percento katolíkov.Keď som sa jej pýtal, prečo pracuje v tábore pre utečencov povedala mi, že to cítila ako svoju misiu, keď bola na púti v Taliansku v Assisi. Tam pocítila volanie pracovať pre pokoj a zmierovanie ľudí medzi sebou. To bol dôvod, prečo začala pracovať v Kakume na severe Kene medzi utečencami, kde sa snaží tieto ideály v tejto multinárodnej komunite šíriť...Inspiroval ju sv. František z Assisi, ktorý je poslom pokoja, mieru a harmónie v súzvuku s Bohom, ľuďmi navzájom i prírodou. Tento svätec už stáročia oslovuje ľudí po celom svete svojim nevšedným životom. Zvlášť vás prekvapí jeho obľúbenosť v budhisticko-šintoistickom Japonsku. Jeho sochu nájdete aj uprostred Tokia medzi mrakodrapmi. Japonci si tohto svätca veľmi vážia pre jeho blízky vzťah k prírode a k jednoduchému životu s posolstvom pokoja.Aj operná speváčka Aiko inšpirovaná jeho príkladom priniesla medzi utečencov do Kakumi veľa svetla. Pracovala tam viac ako dva roky a nechala po sebe výraznú stopu a veľa inšpirácie pre ostatných. Svojimi kultivovanými spôsobmi (typickými pre Japoncov) a prejavovanou úctou ku každému človeku si získala mnohých...Tiež som sa cítil oslovený jej príkladom a nie raz som si v duchu povedal, tak tomu sa hovorí skutočná misia...! Jej misia bola vo veľkom kontraste s tými, ktorí pracujú pre OSN za 500 eur denne (tým nechcem znevažovať ich prácu). Tí však zväčša pracujú na misii kôli peniazom. Doteraz si živo pamätám, ako sa ma jeden z nich pýtal, za koľko tam pracujem ja. Odpovedal som mu, že za stravu a ubytovanie. Neveril mi... a pýtal sa ma to skoro pri každom našom stretnutí, že len nech mu už konečne poviem, koľko za to beriem... Pochopil som, že tento druh ľudí nie je schopní ani veriť ideálom..., nie ešte pre nich žiť...Odpovedám tak z časti aj na živú diskusiu k predchádzajúcemu článku.Osobne preto si tak veľmi cením svedectvo a misiu opernej speváčky Aiko. Jej misia bola robená z úplne iných pohnútok a úplne inej duchovnej kvalite...Niekedy môžeme robiť v živote tie iste veci, ale s veľmi rozdielnou hodnotou pred ľuďmi i pred Bohom...

Peter Kuchár

Peter Kuchár

Bloger 
  • Počet článkov:  86
  •  | 
  • Páči sa:  50x

Katolický kňaz sdb„V každom človeku je hlboká priepasť, ktorú môže napĺniť len Boh..." Blaise Pascal Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu